Po zimowej przerwie wznawiamy jedyne w swoim rodzaju w Polsce twórcze wczasy „7 fotografów w 7 dni”. Niezwykli twórcy, swoisty klimat miejsca, piękne modelki…
Do zobaczenia w Złodziejewie!
27 kwietnia
ok. 19:00 Przyjazd i zakwaterowanie uczestników
20:00 Spotkanie organizacyjne. Przegląd zdjęć uczestników. „Dlaczego fotografia?” – próba odpowiedzi na pytanie o oczekiwania – jeśli ich nie poznamy, nie będziemy w stanie im sprostać…
28 kwietnia
JACEK BATKOWSKI (i Marcelina Oczkowska) – fotograficzna rozgrzewka
Jacek (w asyście Złodziejki) tytułem wstępu opowie Wam o sprawach podstawowych i zasadniczych. Udowodni, że nie ma jedynej słusznej drogi, jedynej metody – nie ma uniwersalnej recepty na dobre zdjęcie, będą za to rady oraz zwrócenie uwagi na kwestie delikatne, na prawo i zasady.
- dobór sprzętu fotograficznego, zarówno aparatu, jak i obiektywów oraz sprzętu dodatkowego, ich parametrów oraz sprzętu dodatkowego,
- osoby tworzące sesję – kim są i kim powinny być?, czyli kilka o współpracy z modelką, wizażystką, stylistką, projektantami, zleceniodawcami,
- Komunikacja z wizażystką i modelką czyli jak przekazać wizję,
- Budowanie koncepcji z uwzględnieniem elementów wizażu, stylizacji oraz przekaz i treść,
- Dobór modelki,
- Najczęstsze błędy w kontakcie z modelką czyli jak budować atmosferę zaufania,
- Ustalanie zakresu pozowania czyli sesja bez niespodzianek
- Czym tak naprawdę jest TFP,
- Dobór miejsca i jego aranżacja.
- kiedy światło zastane w plenerze nie wystarcza:
- wady i zalety światła w plenerze;
- pełne słońce czy cień;
- światło wypełniające;
- światło dodatkowe;
- błysk, blenda etc.
Zdjęcia w plenerze: | GLAMOUR, PORTRET |
Modelka: | Anna Sroka |
Wizaż: | Hybris |
Fotograf: | Jacek Batkowski |
Indywidualna selekcja zdjęć oraz ich szczegółowe omówienie podczas spotkania wieczornego.
29 kwietnia
ARTUR FRANKOWSKI – przekrój zagadnień fotograficznych
- historia fotografii – jak to się zaczęło?, sprzęt fotograficzny i materiały fotograficzne dawniej i dziś; najciekawsi fotografowie przełomu XX i XXI wieku,
- typy aparatów oraz charakterystyka obiektywów,
- fotografia analogowa , a fotografia cyfrowa,
- mały, średni i wielki format,
- kilka słów o wywoływaniu, technikach wykonania odbitek czarno-białych i kolorowych oraz o obróbce zdjęć.
- prelekcja wizażystki o jej pracy na planie zdjęciowym: na co zwrócić uwagę, o co zadbać, a czego unikać, czyli abecadło współpracy makijażystka-fotograf.
Zdjęcia w plenerze: | PORTRET |
Modelka: | Agnieszka Machowska |
Wizaż: | Agnieszka Machowska |
Fotograf: | Artur Frankowski |
Indywidualna selekcja zdjęć oraz ich szczegółowe omówienie podczas spotkania wieczornego.
30 kwietnia
Iza Urbaniak – opowiadanie historii i subtelność w fotografii
- Pobudzanie kreatywności,
- Szukanie inspiracji, tworzenie swojej wizji i przekładanie ich na język fotografii,
- Fotograficzne cykle – jak sprawić, by były spójne, czytelne i interesujące,
- Fotograf w ZPAF – po co i dlaczego?
- Konkursy w Polsce i realia wystawowe,
- Kreacyjność, czy reportaż artystyczny?,
- Ulotność, subtelność, zmysłowość – jak ją zatrzymać i umieć pokazać
Zdjęcia w plenerze: | PORTRET |
Modelka: | Inez Lajblich |
Wizaż: | Agnieszka Machowska |
Fotograf: | Iza Urbaniak |
Indywidualna selekcja zdjęć oraz ich szczegółowe omówienie podczas spotkania wieczornego.
KAROL KALINOWSKI – POSTPRODUKCJA czyli kiedy fotograf zamienia się w grafika
Przestrzeń robocza, narzędzia i Worflow fotografa cyfrowego.
Format RAW, Dlaczego warto?
Czym jest cyfrowa ciemnia – Adobe Lightroom
- Katalogowanie i selekcja
- Podstawowe procesy przy wywoływaniu pliku RAW
- Edycja fragmentów fotografii za pomoca pędzla ustawień i filtrów gradientowych
- Tonowanie i konwersja fotografii do czerni i bieli
Adobe Photoshop
- Praca na warstwach oraz wykorzystanie masek
- Podstawy Retuszu fotografii (podstawowe narzędzia programu)
- Procedura i kolejność następującyh po sobie procesów obróbki zdjęć
- Przygotowanie plików do publikacji w internecie i druku
Dodatkowe pluginy rozszerzające funkcjonalność Adobe Photoshop:
- zaawansowana redukcja szumów
- prostowanie ujęć wykonanych obiektywem typu „Rybie Oko”
- procesy krosowe, filtry gradientowe, narzędzia wyostrzające, symulacja fotografii analogowej, usuwanie zafarbów
1 maja
ARCADIUS MAURITZ – o kreacji i spontaniczności w fotografii
- Budowanie kontekstu czy jego pominięcie,
- Kreatywność a spontaniczność,
- Czary Mary czyli coś z niczego,
- Stylizacja i jej estetyka,
- Empatia w fotografii oraz jej granice
- Odpowiednie użycie modyfikatorów i światła pomocniczego.
Zdjęcia w studiu: | PORTRET, BEAUTY |
Modelka: | Aleksandra Hapka |
Wizaż: | Paulina Kokowska |
Fotograf: | Arcadius Mauritz |
Indywidualna selekcja zdjęć oraz ich szczegółowe omówienie podczas spotkania wieczornego.
Bartek Sobanek – opowieści w kadrze, prezentacja zdjęć Bartka Sobanka z jego licznych podróży oraz prelekcja.
2 maja
Bartek Sobanek – Światłem po oczach – oswajanie lampy błyskowej (strobing, strobist).
- Ponoć „kto nie ma w głowie, ten ma w Photoshopie”. Jednak istnieją pewne warunki powstawania zdjęć, których graficzne podrobienie jest bardzo trudne, bądź wręcz niemożliwe. Do takich elementów można zaliczyć oświetlenie. W trakcie kilkugodzinnego instruktażu przedstawione zostaną teoretyczne oraz praktyczne podstawy użycia zwykłych, „aparatowych” lamp błyskowych, ich ustawień, w zależności od światła zastanego oraz konstrukcji sceny.
Plan zajęć teoretycznych (2-3h)
- rodzaje światła, temperatura barwowa, mieszanie kolorów światła w fotografii czarnobiałej
- pomiar światła “rodzaje światłomierzy, ich użycie w przypadku światła zastanego i mieszanego
- softbox – światło dla opornych
- modyfikatory światła – od blend po octy
- typowe „set-upy” stosowane w fotografii przedmiotów, portretowej, krajobrazowej
Zajęcia praktyczne – zajęcia w małych grupach:
- automatyka pomiaru światła na przykładzie canonowego systemu „PocketWizard”
- ręczny pomiar światła w przykładach.
Zdjęcia w plenerze | PORTRET, UJĘCIA CAŁOPOSTACIOWE |
Modelka: | Alicja Błachwowicz |
Wizaż: | Hybris |
Fotograf: | Bartek Sobanek |
Indywidualna selekcja zdjęć oraz ich szczegółowe omówienie podczas spotkania wieczornego.
3 maja
LeszeK Kowalski – zwyczajność w zwariowanym świecie
- Chwila dla analoga – dlaczego on?
- Dobór materiałów światłoczułych,
- Bez światła nie ma nic, zatem, czy jest ono zawsze?, jak je znaleźć, jak wykorzystać, jak wyczarować?
- Malowanie kolorami – przypadek, czy kreowanie?
- Plan i tło oraz harmonia między nimi,
- Panowanie nad kadrem czyli jak ciąć żeby nie bolało,
- Rozłożenie elementów w obrazie: kwadrat, prostokąt, panorama,
Zdjęcia w plenerze: | PORTRET, UJĘCIA CAŁOPOSTACIOWE |
Modelka: | Martyna Mika |
Wizaż: | Paulina Kokowska |
Fotograf: | Leszek Kowalski |
Indywidualna selekcja zdjęć oraz ich szczegółowe omówienie podczas spotkania wieczornego.
4 maja
Podsumowanie warsztatów oraz pożegnanie.
UWAGA: program może ulec niewielkim zmianom, jednak termin i ilość osób prowadzących oraz modelek nie ulegnie zmianie.
W całkowity koszt warsztatów wliczone są posiłki oraz zakwaterowanie w stylowych pokojach w agroturytsyce przy Pałacu Jasminum.
Każdego dnia, o ile pogoda nam pozwoli, rozpalimy ognisko i poczęstujemy Was kiełbaskami. Każdy dzień zakończony w taki sposób ma niezwykły urok…
Wszelkie nieprzewidziane zmiany w harmonogramie wynikające z przebiegu zajęć warsztatowych, będą Państwu przekazywane na bieżąco.
Uczestnicy powinni mieć ze sobą aparaty (najlepiej cyfrowe – choć dodatkowo analogi mile widziane – by móc na bieżąco nam swoje twory pokazywać i byśmy mogli je omawiać). Z racji tego, że przewidzieliśmy też zajęcia z postprodukcji mile widziane laptopy z zainstalowanym PSem. Podkreślamy, że nie będziemy uczyć na warsztatach obsługi aparatu.
Warunkiem uczestniczenia w warsztatach jest pełnoletność.
Zajęcia prowadzimy w małych grupach, co jest arcyważne – przyjmiemy tylko 8 – 9 osób.
To jedyne tak intensywne, w tak małej grupie i w takim składzie warsztaty w Polsce!
Brak miejsc!
[customcontact form=1]